Sobre l'ètica (o no) del «buzoneo» de propaganda electoral

Pirates de Catalunya: http://pirata.cat

Moderator: Pirates de Catalunya - Mods

Sobre l'ètica (o no) del «buzoneo» de propaganda electoral

Postby giorgiograppa » Tue Nov 09, 2010 7:08 pm

Salutacions, pirates.

Arran de la proposta que vaig fer a la llista d'Organització sobre la conveniència o no de fer una campanya de «buzoneo» en pla bricolatge (cadascú es descarrega els models de documents i els imprimeix --o fotocopia-- i distribueix en el seu entorn) durant la campanya electoral, he rebut un parell de comentaris, un de favorable i un de desfavorable.

M'ha semblat que, enlloc d'arriscar-nos a fer un debat en la llista, podíem emprar el fòrum amb aquesta finalitat (les llistes estan massa atapeïdes). Així, i després de consultar l'implicat desfavorable, trasllado a aquest entorn la discussió.

Per posar-vos en antecedents, us copio els primers missatges.

-------------------------------------------------------------------

Primer missatge (meu) amb la proposta:

Hem parlat en algun moment de deixar publicitat directament a les bústies? Recordo que es va comentar alguna cosa sobre les subvencions de no-sé-quants cèntims per enviar publicitat per correu, subvencions condicionades al fet d'obtenir representació; però no estic segur si hem dit res sobre imprimir pasquins i anar deixant-los, nosaltres mateixos, per les bústies.

Avantatges:
- ens estalviem el franqueig i el sobre;
- ens estalviem l'empresa distribuidora (si els repartim personalment);
- una volta fet i penjat el model, cadascú se'l pot imprimir o fer fotocopiar i distribuir-lo en el seu entorn;
- qualsevol pirata, en qualsevol lloc, pot muntar-s'ho autònomament sense més limitació que el temps de què disposi i del que es vulgui gastar en fotocòpies;
- el model, penso en un dina-5, es pot fer en català i castellà, una llengua en cada cara, i fora problemes lingüístics (bé, sempre hi haurà qui es queixarà de no haver-los fet monolingües);
- podem convertir-ho en notícia: «els candidats pirata reparteixen pasquins i t'informen personalment»;
- una volta en la bústia, no hi ha perill que ens bloquegin la informació de cap manera;
- trucar als timbres i dir «publicitat electoral, em podria obrir, si us plau?» no requereix un gran nivell d'oratòria ni cap capacitat especial; i, el que crec que és el més important:
- podem arribar a gent que no ha sentit parlar d'internet.

Inconvenients:
- no sé si ens cal algun tipus d'autorització per a aquesta activitat;
- si plou, ens mullarem.

Idees, comentaris, opinions?

-------------------------------------------------------------------------

Segon missatge, de l'alexm

Repartir papers per les bústies no és una activitat gaire ben vista
per la majoria de la població. És spam en la majoria de casos i
en el que esteu plantejant ho seria. I tots sabem que l'spam és
negatiu es miri com es miri.

D'altra banda, dubto que imprimir tants papers que de molt segur
aniran a parar a les escombraries sigui gaire sostenible.

Entenc el motiu de proposar-ho però jo crec que ens hem de
centrar més en fer difusió persona-persona i a internet.

-------------------------------------------------------------------------

Ens hem creuat un parell de missatges més, però penso que aquests donen una idea suficient de la qüestió.

A partir d'aquí, opinions? comentaris? dubtes existencials?

Vinga, pirates, que se suposa que, raonant, la gent s'entén.
giorgiograppa

Postby papapep » Tue Nov 09, 2010 7:33 pm

A mi no m'agrada gens l'spam, vagi aixó per endavant, peró...

considero que ja estem en suficient nivell de desavantatge respecte la desproporció de subvencions i prebendes que tenen els partits ja establerts. Aleshores, el que tu proposes no ho considero spam; és igual de publicitat electoral que la dels altres. Si no es fa una normativa que impedeixi el repartiment dels altres partits, per què ens hem d'autolimitar nosaltres? Quan regulin la de tothom, jo estaré tremendament feliç de no rebre pasquins de partits fastigosos, que em provoquen arcades, a la meva bústia. Mentrestant, el meu parer és que la actuació, sempre que es faci amb criteri i sense estirabots fora de to, és correcta.

Salut.
papapep

Postby poqueque » Wed Nov 10, 2010 7:38 am

Jo estic amb en papapep. Prou desventatge tenim ja...
poqueque

gastos electorals

Postby paco » Fri Nov 12, 2010 1:41 pm

Hola,

Jo pwenso que s'hauria de coordinar.

És a dir, podríem imprimir en casa alguns cartells e impressos, jo he imprés uns quants, però el gruix s'hauria d'enviara imprimir.

Primer, una impremta cobra menys del que costa imprimir a casa, al menys si s'imprimeixen moltes còpies.

Segon, la copisteria hauria de fer-nos una factura a nom del partit. Desprès, es carrega al compte de gastos electorals. Si algú vol pagar els gastos, que faci un donatiu al partit.

NMotius per fer-ho així:

1- No està permès que terceres persones costegin els gastos d'un partit, encara que no sé que passa si cadascú ho fa a nivell individual.

2- Al tenir factura a nom del partit, i carregar-loa gastos electorals, si tenim la sort de obtenir algun parlamentari ens subvencionarien el 90% de dita quantitat. per tant, quants menys gastos paguem nosaltres i més gastos pagui el partit, millor.

3- Com per pagar nosaltres els gastos del partit faríem un donatiu, aixó desgrava a la vostra declaració de hisenda.

Tots són avantatges, no veig per què no fer-ho així. Si es questió de temps, que no doni temps portar-ho a impremta, es pot imprimir a casa, comprar un o varios cartutxos de tinta i paper (perquè segur ens els polim sencers) i carregar-los com a gastos electorals.

Paco
paco

Re: gastos electorals

Postby marc » Sun Nov 14, 2010 12:13 pm

paco wrote:
2- Al tenir factura a nom del partit, i carregar-loa gastos electorals, si tenim la sort de obtenir algun parlamentari ens subvencionarien el 90% de dita quantitat. per tant, quants menys gastos paguem nosaltres i més gastos pagui el partit, millor.

I no hi ha limit de quantitat? ho dic per que els partits grans que tenen assegurada l'entrada deuen abusar d'això. No em sembla gaire ètic que si entres et paguin els costos de la campanya.
marc

Postby paco » Mon Nov 15, 2010 11:33 am

Els representants de les candidarures tenen accés al cens electoral de la seva zona. Adivineu que poden fer amb ell.
paco

Return to Catalunya