Salutacions, pirates.
Arran de la proposta que vaig fer a la llista d'Organització sobre la conveniència o no de fer una campanya de «buzoneo» en pla bricolatge (cadascú es descarrega els models de documents i els imprimeix --o fotocopia-- i distribueix en el seu entorn) durant la campanya electoral, he rebut un parell de comentaris, un de favorable i un de desfavorable.
M'ha semblat que, enlloc d'arriscar-nos a fer un debat en la llista, podíem emprar el fòrum amb aquesta finalitat (les llistes estan massa atapeïdes). Així, i després de consultar l'implicat desfavorable, trasllado a aquest entorn la discussió.
Per posar-vos en antecedents, us copio els primers missatges.
-------------------------------------------------------------------
Primer missatge (meu) amb la proposta:
Hem parlat en algun moment de deixar publicitat directament a les bústies? Recordo que es va comentar alguna cosa sobre les subvencions de no-sé-quants cèntims per enviar publicitat per correu, subvencions condicionades al fet d'obtenir representació; però no estic segur si hem dit res sobre imprimir pasquins i anar deixant-los, nosaltres mateixos, per les bústies.
Avantatges:
- ens estalviem el franqueig i el sobre;
- ens estalviem l'empresa distribuidora (si els repartim personalment);
- una volta fet i penjat el model, cadascú se'l pot imprimir o fer fotocopiar i distribuir-lo en el seu entorn;
- qualsevol pirata, en qualsevol lloc, pot muntar-s'ho autònomament sense més limitació que el temps de què disposi i del que es vulgui gastar en fotocòpies;
- el model, penso en un dina-5, es pot fer en català i castellà, una llengua en cada cara, i fora problemes lingüístics (bé, sempre hi haurà qui es queixarà de no haver-los fet monolingües);
- podem convertir-ho en notícia: «els candidats pirata reparteixen pasquins i t'informen personalment»;
- una volta en la bústia, no hi ha perill que ens bloquegin la informació de cap manera;
- trucar als timbres i dir «publicitat electoral, em podria obrir, si us plau?» no requereix un gran nivell d'oratòria ni cap capacitat especial; i, el que crec que és el més important:
- podem arribar a gent que no ha sentit parlar d'internet.
Inconvenients:
- no sé si ens cal algun tipus d'autorització per a aquesta activitat;
- si plou, ens mullarem.
Idees, comentaris, opinions?
-------------------------------------------------------------------------
Segon missatge, de l'alexm
Repartir papers per les bústies no és una activitat gaire ben vista
per la majoria de la població. És spam en la majoria de casos i
en el que esteu plantejant ho seria. I tots sabem que l'spam és
negatiu es miri com es miri.
D'altra banda, dubto que imprimir tants papers que de molt segur
aniran a parar a les escombraries sigui gaire sostenible.
Entenc el motiu de proposar-ho però jo crec que ens hem de
centrar més en fer difusió persona-persona i a internet.
-------------------------------------------------------------------------
Ens hem creuat un parell de missatges més, però penso que aquests donen una idea suficient de la qüestió.
A partir d'aquí, opinions? comentaris? dubtes existencials?
Vinga, pirates, que se suposa que, raonant, la gent s'entén.